Runes vej til de kreative cirkler

0
To gange brølede Rune Jensen i efteråret. Nu stræber den 34-årige reklamemand fra Hobro efter mere hæder, når han til maj stiller op i priskonkurrencen Creative Circle. Privatfoto
Reklamemanden Rune Jensen fra Hobro vandt priser og går til maj efter ny hæder i Creative Circle

Hobro lagde lunger til to af Årets Brøl – og brølene kom fra 34-årige reklamemand (art director) Rune Jensen fra Hobro.

Til maj går han efter ny prishæder.

“Brølet” er navnet på en nordjysk prisfest inden for markedsføring og kreativitet, som blev afviklet sidste efterår.

I to af af disciplinerne – Mini Identitet samt Business To Business Kampagne – viste Rune Jensen sig en kende skarpere end konkurrenterne.

Årets Brøl arrangeres af Erhverv Norddanmark, og bidragene bedømmes af en fagjury bestående af anerkendte dommere.

Ud af 13 nominerede virksomheder løb 10 med priser.

Nu går Rune Jensen altså efter mere hæder, idet han først i maj stiller op til Danmarks største prisuddeling inden for reklamebranchen – Creative Circle.

Den anses for at være Danmarks største og vigtigste pris inden for kreativ kommunikation. Som forening har Creative Circle bestået siden 1992.

Rune Jensen er født og opvokset i Hobro.

– Jeg har kun været væk fra byen i et par år, idet jeg i 2014 flyttede til Haderslev for at studere på et af landets bedste uddannelsessteder inden for den kreative branche. Her blev jeg blev undervist af top fagfolk inden for grafisk design, konceptudvikling, kampagne og andet.

Som ballast havde Rune Jensen et 20 ugers daghøjskoleophold inden for grafisk design og kommunikation i Aarhus.

– En svær beslutning at rejse til Haderslev, idet jeg da havde arbejdet på Arla Foods som terminalmedarbejder i ni år på det tidspunkt.

– Men jeg er glad for, at jeg tog springet og fik taget min drømmeuddannelse nede i Haderslev.

– Det har helt sikkert også været en sund oplevelse at prøve at komme væk fra trygge rammer, erkender han.

Fra sin bopæl i Hobro og under eget navn arbejder Rune Jensen nu som selvstændig med to koncepter.

De består dels i at udvikle “visuelle identiteter til konceptudvikling og kampagner” – dels i at præsentere et “surrealistisk fotografi” ved at kombinere forskellige fotografier i samme scene – taget med eget kamera.

Nogle af billederne har været vist i det Røde Pakhus.

Rune Jensen har gået to år på handelsskole, hvor han tog hh og hg.

Siden tog han sin treårige professionsbachelor.

Under praktikperioden hos Gotcha i Aalborg overværede han førnævnte prisfest – Årets Brøl – i 2016-udgaven.

– Her så jeg Gotcha og andre bureauer vinde en masse priser. Jeg tænkte, at det kunne være sjovt at vinde sådan en pris ligesom de andre gjorde. – Så jeg tog chancen og tilmeldte i 2017 mit første stykke markedsføringsarbejde for Pilebyg i Hjørring, som fremstiller støjskærme i piletræ.

Det gjorde jeg for at se, om jeg kunne blande mig i toppen blandt de bedste nordjyske bureauer, forklarer Rune Jensen.

Og det kunne han altså.

– Det var en kæmpe oplevelse og er noget af det største, der er sket for mig.

– Jeg havde ikke troet, at jeg skulle gå hen og vinde, især når jeg jo først blev færdig med min uddannelse samme år.

– Jeg var jo oppe imod de helt tunge drenge fra Aalborg, så det har gået rigtig stærkt, erkender Rune Jensen.

Til maj stiller han altså igen til kamp i Creative Circle – Danmarks største og vigtigste pris inden for for kreativ kommunikation, som har eksisteret siden 1992 som en forening.

I konkurrencen belønnes gode ideer inden for annoncering, design, digital reklame og meget mere med guld, sølv eller bronze.

Del

Lukket for kommentarer

Denne webside benytter Cookies til at forbedre din oplevelse. Ved at bruge websiden accepterer du dette! Læs mere om dette

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close