Marianne Kristensen fik idéen til MER Service i 2003. I dag arbejder både Marianne, Johnni og 12 medarbejdere i virksomheden

HOBRO: Tilbage i 2003 så Marianne Kristensen et indslag i tv om et ægtepar, der havde startet et rengøringsfirma i det sydjyske. På det tidspunkt var Marianne social- og sundhedsassistent, men havde lyst til at prøve noget nyt.

TV-indslaget inspirerede Marianne, og derfra var der ikke langt fra idé til handling. Hun stiftede Nordjysk Erhvervsrengøring med base Hobro. I starten var det en hobbyvirksomhed, men efter at hendes mand Johnni Kristensen i 2010 valgte at gå ind i virksomheden på fuld tid, og navnet blev ændret til MER Service, har det været for fuld skrue og med en positiv udvikling i virksomheden. Således droppede Marianne i 2018 sit eget lønmodtagerjob for at gå på fuld tid virksomheden.

- Vi har løbende udvidet og udviklet virksomheden, blandt andet også da vi overtog et stort antal fra et lokalt måttefirma, ligesom vi for nogle år siden begyndte at sælge rengøringsartikler, og senest er også kontorartikler kommet til.

- Det med kontorartikler fandt vi på, da en lokal forhandler af kontorartikler lukkede ned. Her opstod der er et behov. Derfor har vi givet kontorartikler stor fokus, både i vores fysiske butik og i en omfattende webshop. Sådan har vi løbende tilpasset virksomheden, som markedet har ændret sig og mulighederne er opstået, fortæller Johnni Kristensen.

- I den kommende uge udvider vi også vores butik på Fynsvej med yderligere 150 kvadratmeter, så vi får mere plads til vores udvalg af blandt andet duge, servietter og engangsservice. Det er der stor efterspørgsel på, fortæller Johnni Kristensen, der samtidig understreger, at butikken på Fynsvej er for både private og erhverv.

- Nogle gange oplever vi, at private tror, at det kun er en butik for erhvervsdrivende. Men alle kunder er meget velkomne, både til at købe rengøringsartikler, maskiner, kontorartikler og alt muligt andet, fortæller han.

I dag beskæftiger MER Service 12 medarbejdere, foruden Johnni og Marianne selv, der således også er kommet til at arbejde sammen som ægtepar.

- Ens privatliv og arbejdsliv bliver blandt lidt sammen, men jeg synes, at vi har en rigtig god balance, og har også hver vores forskellige kompetencer i virksomheden. Samtidig er vi også gode til at holde vores ferier, og i øvrigt gøre en del ting hver for sig, fortæller Marianne Kristensen.

Tilsammen har parret syv børn, to hver fra tidligere og tre fælles, ligesom de også har kunnet tilføje bedsteforældre på cv’et.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...