- En drengedrøm at skulle arbejde i en fodboldklub, siger Thomas Korsgaard Maribo

35-årige Thomas Korsgaard Maribo har altid elsket fodbold, så da muligheden opstod for at blive salgschef hos det lokale fodboldflagskib; Hobro IK, var han ikke i tvivl. Thomas kommer fra et job som Account Manager hos Nordjyske Medier.

- Jeg har været rigtig glad for mit arbejde hos Nordjyske Medier, hvor jeg har været siden 2018. Men at komme til at arbejde i en fodboldklub har været en drengedrøm, fortæller Thomas.

- Så da muligheden opstod for at blive salgschef i min hjembys fodboldklub, var det selvfølgelig en mulighed, der skulle forfølges, og jeg er både glad for, stolt af og ydmyg over, at jeg pr. 1. november starter i klubben.

- Jeg har kæmpe respekt for det arbejde, der salgsmæssigt er udført i klubben, men jeg ser også et endnu større potentiale, hvor der skal endnu mere fokus på at give klubbens partnere maksimal værdi for de penge, de investerer i klubben.

- Man skal simpelthen være partner i Hobro IK, fordi det er til stor gavn for ens virksomhed. Det skal blandt andet ske ved at styrke det i forvejen stærke netværk i klubben og ved at udvikle et endnu stærkere samarbejde mellem partnerne, lyder det fra Thomas Korsgaard Maribo.

- Jeg har mange spændende idéer til hvordan det kan ske, men grundlæggende handler det om, at klubbens værdier - sammenhold, glæde, hårdt arbejde, ydmyghed og udvikling - ikke kun skal ses på fodboldbanen, men også i salgsorganisationen og i samarbejdet med partnerne. Den proces glæder jeg mig rigtigt meget til at tage hul på.

Kæmpe netværk

Thomas Korsgaard Maribo blev i sin tid udlært hos det nuværende Sport24 i Hobro og har siden været i et par af byens førende herretøjsbutikker – blandt andet en årrække som leder af butikken Gate36. I 2018 kom han til Nordjyske Medier.

- I mine godt to et halvt år hos Nordjyske Medier har jeg oparbejdet et kæmpe erhvervsnetværk i hele Himmerland. Her har mine opgaver grundlæggende været, at kunderne skulle have det maksimale ud af deres markedsføringsbudget og opnå en mærkbar effekt af de penge, de bruger.

- På samme måde komme det nu til at handle om, at partnerne i Hobro IK skal have det maksimale ud af deres investering i klubben. Samtidig skal vi have endnu flere med om bord, herunder også udvide det geografiske dækningsområde. Det skal være attraktivt for alle virksomheder i hele Himmerland at blive en del af Hobro IK.

Privat er Thomas gift med Louise. Parret bor i Hobro, ikke mange minutter fra DS Arena. Sammen har de børnene Luna på 8 år og Pelle på 10 år. Sidstnævnte i øvrigt et talent på Hobro IK’s U11-hold.

Thomas Korsgaard Maribo starter som salgschef hos Hobro IK 1. november.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...