Louise Bjerring Pedersen er den nye ejer af Klippehjørnet på Banegårdsvej efter Sisse Brejner, som dog fortsætter i frisørsalonen

HOBRO: I fredags overtog Louise Bjerring Pedersen officielt nøglerne til frisørsalonen Klippehjørnet på Banegårdsvej 58 i Hobro.

Den tidligere ejer, Sisse Brejner, ønskede at sælge forretningen, og da Louise Bjerring Pedersen i et længere stykke tid havde drømt om at få sin egen salon, slog hun hurtigt til, da hun på et Facebook-opslag så, at Klippehjørnet var til salg.

- Jeg kunne godt tænke mig at prøve at være selvstændig, og samtidig søgte jeg nye udfordringer. Så da chancen var der, greb jeg den, siger 29-årige Louise Bjerring Pedersen, der blev udlært som frisør tilbage i 2011 og siden har været ansat hos forskellige lokale frisørsaloner, senest i Møldrup.

- Men nu vender jeg hjem igen, siger Louise Bjerring Pedersen, som er opvokset i Hobro, og hvor hun i dag også bor sammen med sin familie, der har bakket hende op i at få opfyldt drømmen.

- De har støttet mig 110 procent. Ellers kunne det her heller ikke lade sig gøre, siger hun.

Hun overvejede også at starte op med en salon hjemme i privaten, men der var ikke nok plads. I stedet så hun sig om efter andre muligheder.

- Jeg kender Sisse rigtig godt og ved, at det er en godt kørende salon. Så jeg er ikke nervøs for at overtage den.

Netop Sisse Brejner, som selv overtog Klippehjørnet tilbage i 2008, og den anden frisør Lise B. Lausten kan kunderne dog stadig møde, når de træder ind ad døren til frisørsalonen. Dem beholder Louise Bjerring Pedersen under sine vinger.

- Selvom der er mange frisører her i Hobro, så har Klippehjørnet været her i mange år og har et godt kundegrundlag. Så jeg ved, hvad det er, jeg overtager. Og det kan jo ikke gå galt, når jeg har Sisse med, griner Louise Bjerring Pedersen.

Frisørsalonen holder lukket indtil fredag 8. marts, hvor der er åbningsreception for den nye ejer.

- Vi skal lige have salonen tømt og ryddet op. Det bliver ikke en voldsom renovering, men vi giver den et lille pift, siger Louise Bjerring Pedersen, som fortæller, at hun vil satse på et højt serviceniveau, hvor kunderne føler sig godt tilpas.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...