43 årige Lone Mikkelsen stolt af, at hendes butik for tredje år i træk blev kåret som ”Årets butik i Hobro”

HOBRO: Lone Mikkelsen, indehaver af Kop & Kande i Hobro, har i mange år spillet fodbold.

Men karrierens første hattrick scorede hun, da hendes butik for tredje år i træk blev kåret til ”Årets Butik i Hobro”.

- Ja, jeg har altid drømt om at score hattrick på fodboldbanen, men nu blev det altså i stedet med Kop & Kande, og det er jeg selvfølgelig også superstolt af, fortæller 43-årige Lone Mikkelsen.

Støvlerne på hylden

Hun har stillet fodboldstøvlerne på hylden, men kan altså glæde sig over, at Kop & Kande i lighed med 2017 og 2018 blev kåret til årets butik i Hobro i 2019.

- At vi har opnået den hæder, skal selvfølgelig sendes videre til mine medarbejdere, der hver dag yder et fantastisk stykke arbejde.

- Jeg har altid haft fokus på, at det skal være sjovt at gå på arbejde.

- Kunderne kan mærke, når dem, de bliver betjent af, er glade for det, de laver, og som butiksindehaver kan jeg også se det på bundlinjen.

- Glade og tilfredse medarbejdere sælger nemlig mere, fortæller Lone og fortsætter:

Medarbejdernes trivsel

- Medarbejdernes trivsel har altid været afgørende for mig, og jeg er sikker på, at det - sammenholdt med at vi hele tiden prøver at tænke på nye tiltag i butikken og lave anderledes arrangementer - er årsagen til, at vi er blevet årets butik tre år i træk.

- Det er jo kunderne, der ved afstemning afgør, hvem der skal vinde, og de har helt sikkert kunnet mærke atmosfæren og stemningen i butikken.

Lone Mikkelsen har stået i spidsen for Kop & Kande i Hobro siden 2010, men har været i kæden i imponerende 23 år - som ansat i butikker i Hobro, Hadsund og Aalborg.

Købte butikken i 2010

- Jeg havde fået tilbuddet et par gange men valgte at slå til i 2010, hvor jeg købte butikken af Peter og Henrik Møller.

- Jeg har altid gerne villet drive min egen butik, men det var alligevel en stor beslutning, ikke mindst økonomisk, og det var ikke lykkedes uden hjælp fra mine forældre og en generelt stor opbakning fra mit bagland, fortæller Lone.

- Det er fantastisk at have sin egen butik, men selvfølgelig har det også været hårdt, og i tidens løb har der da også været enkelte bump på vejen.

- Jeg har også fået nogle skønne børn undervejs, men det har været svært at få tid og logistik til at gå op, når man har sin egen butik.

- Det kræver blod, sved og tårer, og jeg arbejder vildt meget. Mine grænser for, hvor meget jeg kunne arbejde, rykkede sig stille og roligt, og pludselig var jeg bare i butikken hele tiden, forklarer hun.

En advarsel

- Jeg kunne snildt have 80 timer om ugen, og det mest rystende var nok, at jeg ikke syntes, at det var et problem overhovedet. Men for godt et år siden fik jeg et wakeup call, da jeg blev syg med hjerteproblemer.

- Nu har jeg det heldigvis bedre, men jeg skal også passe på mig selv, og bliver jeg stresset, kan jeg mærke det med det samme.

- Så jeg er blevet meget bedre til at lytte efter min krop og dermed også arbejde noget mindre, fortæller Lone Mikkelsen, der med undtagelse af ni måneder på en idrætsefterskole har boet hele sit liv i Rørbæk lidt uden for Hobro.

Her bor hun sammen med kæresten Ulrik og deres fælles børn, Carl Emil på 8 år og Alma på 5 år.

Passion for fodbold

Når det ikke handler om Kop & Kande, nærer Lone en stor passion for fodbold. Både når det gælder Hobro IKs superligakampe, og når sønnen Carl Emil giver den gas på grønsværen hjemme i Rørbæk.

- Ja, jeg kan rigtig godt lide fodbold, og butikken her er da også sponsor i Hobro IK, hvor vi sætter stor pris på at komme.

Det er jo lidt en kombination af fornøjelse og netværk, og jeg tror også, at det er vigtigt, at man som butik bakker op og viser sit ansigt.

- Jeg har i hvert fald stor fornøjelse af at være sponsor i Hobro IK, lyder det fra Lone, der også er med i bestyrelsen i Hobro Handel og glæder sig over udviklingen i byen.

- Det er klart, at vi har konkurrence fra storbyerne, men generelt har vi meget loyale kunder.

Hobro Handel og kunderne

Samtidig synes jeg, at vi i Hobro Handel er blevet bedre til at skabe nogle oplevelser for kunderne og ikke bare fokusere på pris, fortæller Lone, der i sin egen Kop & Kande altid har gjort meget ud af netop oplevelserne, hvilket sikkert også er en af årsagerne til titlen som årets butik for tredje år i træk.

- Vi har mange ideer men kan nogle gange godt være lidt udfordrede på pladsen i butikken.

Det gælder til arrangementer og lidt i det daglige.

eg har faktisk også en drøm om at kunne lave et køkken i butikken, hvor folk kan prøve nogle af de varer, vi sælger, slutter Lone Mikkelsen.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...