Business

I dag foregår meget arbejde ved skriveborde. Det er snart lige meget, om du er tømrer, eller om du er marketingspecialist, så er der arbejde, som skal klares foran skærmen på kontoret.

Virksomhed

Click2buy.dk

Annonce Virksomhedsprofil - 21. august

Er du bevidst om din ergonomi på kontoret?

Grundet meget arbejde ved skrivebordet, er det også vigtigt, at vi ikke skader vores krop, når momsregnskabet skal laves eller facebooksiden skal opdateres.

Ens ergonomi på arbejdspladsen er utrolig vigtig for din sundhed. Der er en række gode råd, man kan følge, hvis man ønsker at få en sundere og mere ergonomisk måde at arbejde på, så man undgår skader på ryg, nakke og skuldre.

Op at stå

Det giver måske sig selv, men bare det at komme op at stå i løbet af dagen kan være med til at give dig mere energi og sørge for at holde blodcirkulationen i gang. Dét at komme op at stå en gang imellem er også med til at styrke dine muskler og mindske ryg- og skuldersmerter. Det kan være, du har et hæve sænkebord og hvis ikke, så anbefales det kraftigt, at man anskaffer sig et. Ellers kan en rask gåtur på 5 min. hver time også være med til at mindske ryg- og skuldersmerter. Har man et arbejde, hvor man står det samme sted meget af dagen, kan man anskaffe sig en aflastningsmåtte til at stå på, så ryggen og fødderne ikke tager skade.

Sidder du rigtigt?

Man kan let glemme at komme op at stå i løbet af dagen, eller måske er der ikke mulighed for det. Her kan man med fordel få sig en fodstøtte for at holde blodcirkulationen i benene i gang, så man undgår mulige blodansamlinger i ben og fødder. Endvidere giver det en mere behagelig siddestilling, og det kan være med til, at man slapper lidt mere af i skuldre og nakke, så man undgår muskelspændinger. Hvordan du sidder har stor betydning for din ergonomi på arbejdet, og det er derfor også vigtigt at have en kontorstol, som kan justeres efter ens egne behov.