Business

I dagens Danmark skal man gerne være både kreativ, klog og dygtig for at fange den travle forbruger.

Virksomhed

Skiltex

Adresse

Ejby industrivej 91c, 2600 Glostrup

Telefon

70 20 40 98

E-mail

info@skiltex.dk

Webside

https://www.skiltex.dk/shop/frontpage.html

Annonce Virksomhedsprofil - 19. september

Nu er de tilbage: Populært blikfang gør comeback

Hele tiden og igen bliver der udgivet bøger, artikler og nye teorier om, hvordan den nyeste trend ser ud inden for markedsføring, så lige præcis du og din virksomhed kan få succes med salgene. Men en gang imellem kan det være en god idé ikke at tænke så meget over det. I virkeligheden kan det faktisk være lige så godt at gå tilbage til det gode gamle.

Der er naturligvis tale om det såkaldte A-skilt – eller gadeskilt, sandwichskilt eller vejskilt, som de fleste også kender dem som. A’et kommer i øvrigt ind grundet størrelsen, som fungerer lidt ligesom papirark: A3, A2, A1 og helt op til A0, som er omtrent menneskestørrelse. Men hvorfor er de nu vendt tilbage på gadeplan, og hvad er det, der gør skiltene så gode at bruge?

A-skilt: mobil markedsføring

Spørgsmålet er, om skiltet nogensinde har været væk. Du kender det måske fra dit eget liv, hvor de velkendte skilte viser dig vej ind i butikkerne. Men hvor forbrugeren de sidste mange år har været træt af den slags direkte salg – hvilket i øvrigt førte til den store marketingbølge på sociale medier – er de kloge kunder nu så småt begyndt at kunne føres frem på denne vis igen.

Derfor er det af afgørende betydning, at du som virksomhed er i besiddelse af disse mobile reklamesøjler. Grundlæggende er det jo ikke blot blikfang. Hvordan vil du sælge dine varer eller ydelser, hvis kunderne ikke engang ved, at du eksisterer? Nøglen er naturligvis at fange forbrugernes opmærksomhed, og det smarte ved A-skiltene er netop, at du kan flytte dem rundt nemt og hurtigt.

En billig løsning

Samtidig er skiltene også en billig og langvarig løsning for din forretning, sammenlignet med eksempelvis mange internetbaserede kampagner, som løbende skal opdateres, gentænkes og udsendes igen. Med et A-skilt får du et effektivt blikfang, som holder i mange år, og som basalt set kan gøre stort set det samme som de førnævnte kampagner. Det betyder samtidig også, at der formentlig vil være plads i forretningens budget til at indkøbe flere skilte, hvorfor der er rum til flere slags blikfang.

Og én ting ved vi med sikkerhed: Alsidighed er altid godt og effektivt, når vi har med markedsføring at gøre. Det gør, at forbrugeren ikke altid bliver mødt af det samme, men derimod kan blive overrasket en gang imellem og dermed også blive nysgerrig på, hvad I som forretning har at byde på.

Vi ser altså i høj grad en tilbagevenden til de ”gode gamle” virkemidler inden for markedsføring i form af disse A-skilte, som har en fænomenal fængende effekt. Derfor: Lad være med at overtænke situationen. Skab et godt og fysisk blikfang til din forretning.